Kenapa Dengan Saya ?


Kenapa dengan saya
Makin hari ditipu dunia
Mata dikabur dengan bahagia
Rasa gembira yang tidak dibawa ke syurga


Kenapa dengan saya
Dulu saya suka buat dia gembira
Sekarang seperti ada satu garisan yang menghalang saya
Adakah itu alasannya

Kenapa dengan saya
Rasa bahagia yang sementara
Tak dapat kekalkan setia
Macam inikah nak berpunya

 

Kenapa dengan saya
Saya lihat dia gembira
Tapi hakikatnya hatinya terpalit luka
saya hanya pandang gembira


Kenapa dengan saya
Mudah ditipu dengan esperasi muka
Tidak dapat membaca isi jiwa
Saya tewas dengan ini semua


Kenapa dengan saya
Suka sangat lukakan hati dia
Walaupun dia kata tiada apa
Saya mengiyakan saja


Kenapa dengan saya
Walaupun sudah tau hatinya luka
Saya masih bermanis muka
Tidak tahu apa yang perlu saya lakukan


Kenapa dengan saya
Setiap hari memikirkannya
Bagaikan di fikirkan juga oleh si dia
Tapi kadang-kadang diri sendiri yang sengsara


Kenapa dengan saya
Mengharap sesuatu yang gila-gila
Tapi dia tidak peduli apa
Saya seperti orang gila


Kenapa dengan saya
Buat salah dengan dia di sini sana
Saya harap dia dengar khabar saya
Saya mohon maaf atas kesalahan saya


@ Nukilan ini ditulis untuk si dia.. :)

Posted in , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Blog.Syahir. Converted by LiteThemes.com.