Syawal semakin tiba :D

Assalamualaikum..... selamat sejahtera... Hari demi hari saling  berganti, siang dan malam saling berganti, hujan, mendung, panas, ribut menghiasi Ramadan tahun ini.. Yawnn !!! :O Panas betul cuaca hari ni, sudah lama Syahir tak jejak blog syahir yang terindah sangat ni. Hampir sebulan syahir tak jenguk blog ni, baru je bersihkan sawang labah-labah dekat blog ni. Baru tinggal kan seminggu, kalau setahun ? Tak tau apa jadi.. *Ok, ini menipu.* Hahaha..

Apa khabar semua ? Sihat ? Puasa penuh tak ? Alhamdulillah kalau dapat puasa penuh. Tinggal dua hari je lagi ! Hwaiting !! Syahir sebenarnya dah lama nak menulis dekat blog ni, tapi disebabkan kesuntukan masa pada bulan Ramadan ni yang banyak menghalang syahir untuk menaip disini.. Dengan minggu exam-nya, balik sekolah pukul 4, ada training wushu/silat untuk hari kemerdekaan lagi *jumpa dekat bukit jalil ^-^. Balik rumah solat asar lepas tu tidur. Bangun tidur terus buka :D Lepas tu pergi solat Maghrib, solat Isyak dan Terawih sampai lah pukul 11 baru ada dekat rumah. Balik rumah study sikit untuk ujian.. Kadang-kadang tu Syahir tolong ibu syahir buat kuih raya yang banyak gila orang tempah. Setiap hari bau kuih, tergoda nafsu :D See, takda masa pun nak luangkan masa dengan komputer tersayang.



Ramadan semakin pergi dan akan digantikan oleh Syawal, ada yang gembira dan ada yang sedih. Sedih sebab kita tak tahun adakah kita dapat jumpa Ramadan yang akan datang. Yang gembira ni mesti lah sebab nak raya kan ? Dah beli baju raya semua ? Baju raya syahir tahun ni warna kelabu dengan coklat. Korang pula warna apa ? :D Nak dekat raya ni banyak betul orang order kuah raya. Letih ohhh. Tapi Alhamdulillah setiap tahun rezeki meningkat. Ada sesiapa yang nak order kuah raya tu boleh lah tinggalkan kan comment.


Tart nenas (Y)

Tahun ni Syahir balik kampung selepas solat sunat raya, sadis betul. Lambat balik, tak dapat tolong dekat kampung buat lemang, ketupat semua.. Kampung Syahir dekat slim river, Perak. Siapa yang ada dekat area tu boleh lah datang beraya di kampung Syahir :D Korang tahun ni beraya dekat mana ? Kedah ? Perlis ? Johor ? Kelantan ? Wahhh ! Mesti letihkan kampung jauh-jauh, tapi semangat raya punya pasal mesti gembira je walau apa pun yang terjadi. Tahun ni Syahir tak dapat kad raya pun.. :( Tahun lepas je dapat. Tapi pagi raya nanti mesti penuh message dari kawan-kawan hantar ucapan hari raya. Zaman teknologi lah katakan sekarang.

Ok lah, idea pun dah takda sangat nak dicurahkan di blog ni. Mata mengantuk nak tidur o,o
Sempena hari raya yang akan tiba ni, Syahir nak ambil kesempatan mengucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin. Mana lah tau selama Syahir menulis di blog ada terguris perasaan hangpa ke. Syahir minta maaf yaa, Segala yang baik datang dari Allah dan apa yang buruk datang dari diri Syahir sendiri. Sesiapa yang pulang ke kampung halaman harini, pandu kereta hati-hati "Ingatlah Orang Yang Tersayang". Kalau mengantuk bawa kereta tu singgah lah R&R dulu. Nanti ada perkara yang tidak diingini berlaku susah kita.

Sebelum memulakan perjalanan tu baca lah doa ini : 
"Bismillahillazi la yadurru ma’asmihi syai’un fil ardi walaa fissama’ii, Wa huwassami ul ‘alim"
(Aku berlindung dengan nama Allah yang tidak memberi kemudaratan dengan namanya apa sahaja di bumi dan langit, Dan Dia Maha Mendengar dan Maha Mengetahui)

Posted in , , , , , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

3 Responses to Syawal semakin tiba :D

  1. Ee pun balik kampung lambat. sobs T__T beraya kat Perak jugak. hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihihi... Sama ! *Seppp ! Lambat macam mana tu ?

      Delete

Search

Blog.Syahir. Converted by LiteThemes.com.